متولی و بانی مدرسه

نظم و استقامت

طرح سواء السبیل

طرح سواء السبیل

جایگاه طلبه

طالب علم دین از دیدگاه قرآن و روایات



  چاپ        ارسال به دوست

پژوهش

تقدیر از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش

 

 

 

 

روز دوشنبه 18/11/95 بعد از نماز ظهر و عصر مراسم تقدیر از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش برگزار گردید.

در این مراسم در ابتداء مدیر محترم مدرسه، جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا واحدی صحبت­هایی را ایراد فرمودند که متن کامل سخنرانی ایشان در ذیل خواهد آمد. پس از این مراسم به نفرات برتر جشنواره علامه حلی، هیئت تحریریه و مجله پژوهه مدرسه که به عنوان یکی از برترین­های کشور معرفی گردیده بود و همچنین نفرات برتر پژوهشی مدرسه هدایایی اهداء گردید.

لیست اسامی نفراتی که مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند به شرح ذیل می­باشند:

 

نفرات پژوهش علامه حلی(ره)

1.       آقای محمد امین رمضانی: 1،500،000 ریال(جمع امتیازات: 75.75)؛

2.       آقای امیر نوروزیان: 1،500،000 ریال(جمع امتیازات: 75)؛

3.       آقای مهدی بوغیری: 1،000،000 ریال(جمع امتیازاتَ: 74.25)؛

4.       آقای محمد مهدی حمیدنژاد: 1،000،000 ریال(جمع امتیازات: 74)؛

5.       آقای میلاد چوبداری: 1،000،000 ریال(جمع امتیازات: 72.5)؛

6.       آقای محمدرسول گنجه کویری: 1،000،000 ریال(جمع امتیازات: 72.5).

نفرات مجله پژوهه سال گذشته مدرسه

7.       سردبیر: حجت الاسلام محسن شمس : 1،000،000 ریال؛

8.       هیتئت تحریریه: آقای احمد آذربایجانی: 1،000،000 ریال؛

9.       هیتئت تحریریه: آقای علی جاودان فرد: 1،000،000 ریال؛

10.    هیتئت تحریریه: آقای ایمان حاجی حیدری: 1،000،000 ریال؛

11.    هیتئت تحریریه: آقای محمد صدرا محمدی: 1،000،000 ریال؛

12.    هیتئت تحریریه: آقای مهدی محمدی منش: 1،000،000 ریال؛

پژوهش های برتر سال 95-94

طلاب پایه اول

13.    کلاس استاد جاودان فرد: آقای امیرآبادی؛

14.    کلاس استاد آذربایجانی: آقای مهدی زارع ؛

15.    کلاس استاد میرعظیمی: آقای حمید احمدی؛

16.    کلاس استاد چوبداری: آقای سید ابوالفضل قاضوی؛

17.    کلاس استاد فروتن: آقای مرتضی دشتی؛

18.    کلاس استاد افضلی: آقای حسینی راوندی؛

طلاب پایه دوم

19.    کلاس استاد رضازاده: میلاد حیدری؛

20.    کلاس استاد قاسمیان: عرفانیان.

طلاب پایه دو و نیم

21.    کلاس استاد قاسمیان: آقای امیرحسین ایمانی.

طلاب پایه سوم:

22.    کلاس استاد رضازاده: آقای وحدت؛

23.    کلاس استاد یوسفی: آقای محمد حسین قاسمی.

 

متن سخنرانی مدیریت محترم مدرسه

«تحول در حوزه گاهی به دو نحو پی گیری می شود، یک نحو آن است که بعضی ها کارهای ترویجی انجام می دهند، نمی شود گفت شعاری شاید هم بعضی ها کار شعاری بکنند! بعضی ها هم کار ترویجی انجام می دهند، تبیین می کنند، فلان کار باید انجام شود، فلان نقص هست، فلان مشکل هست، شاید تا حدودی این کار مناسب باشد اما حتما آسیب هایی دارد. برای جوان ها آسیب دارد، گاهی کارهای ترویجی دل بزرگان را هم خالی می کند اما نمی شود که کار ترویجی را رها کرد. اما یک بخش دیگر کارها ، کارهایی است که در بستر حوزه اجرا می شود، می رود دنبال عملیات، فکر، طرح. یک عملیات را ارائه می کند و آرام آرام این عملیات راه خود را پیدا می کند مانند چشمه نورانی و بابرکتی که به مرور زمان شعاع وسیعی را تحت پوشش قرار می دهد.

ماء با برکتی که موجب احیاء بخشهایی از حوزه می شود. این نگاه خیلی ارزشمند است و گمان می کنم بدون آسیب است که ما عملیات را در دستور کار قرار بدهیم بیش از تبیین و ترویج. یکی از مصادیق خوب این معنا را که دوستان و جوانان ما در این مدرسه از هشت سال قبل شروع کردند، بحث پژوهش مدرسه است که تیمی تشکیل شد تحت اشراف جناب آقای زارعی که دو یا سه سال کار کردند و یک برنامه ای نوشتند و برای آن برنامه روش اجرایی و دانش تعریف کردند، روش بیان تعریف کردند و الحمد الله این چند ساله جای خود را باز کرده و مسیرش را پیدا کرده است. و آرام آرام زمینه تحولی در پژوهش مدرسه شده و سطح پژوهشی مدرسه را بالا برده. اگرچه با مطلوب خیلی فاصله داریم. اگر دیروز خیلی تر فاصله داشتیم الان خیلی فاصله داریم، ولی خوب رقم می خورد مولفه های یک تحول در رابطه با پژوهش این مدرسه و حتی مدارس. الان همین تیم در جاهای مختلف مشاوره و نظر می دهند و خروجی این کارها در جای دیگر هم رقم می خورد که امیدواریم همه مان از این برکت خوب استفاده کنیم و شاکر باشیم.

دنبال این باشیم که هر کدام به سهم خودمان دنبال تحول حوزه باشیم نه تحول شعاری حتی نه ترویجی و تبیینی، بلکه تحول رقم بخورد مولفه هایی که مربوط به من است را رقم بزنم چه چیزی سهم من است؟ شعار دادن که سهم کسی نیست!! ترویج و تبیین هم مال بزرگان است. و البته هرکسی که ادعای بزرگی کند بزرگ نیست قرار باشد هرچیزی را که حضرت آقا می فرمایند هر طلبه­ای حرف بزند دیگر آقا هم فرمایش نمی فرمایند. حساب و کتاب دارد هر کسی هر حرفی را نمی تواند بزند هر حر فی را هر جایی نمی توان زد، هر حرفی مخاطب خود را دارد بعضی چیزها را به اهلش باید گفت. خیلی شما به حواشی و اطراف که حرفهای عجیب وغریب زده می شود توجه نکنید.

متاسفانه به نام با برکت رهبری هم این حرفها را می­زنند. راحت می توانیم نقد کنیم که اینها ربطی به رهبری ندارند و رهبری مایه امید این مملکت و حوزه هستند و کسانی که اینگونه حرف می زنند مایه ناامیدی کشور و حوزه هستند هرکس که آیه یاس می خواند از رهبری نیست از سیستم رهبری به دور است هرکه باشد در هر مقامی. ما حواسمان باید جمع باشد ولو نام مبارک ایشان را هم در هر سخنرانی ببرد. نام ایشان را بردن موضوعیت ندارد پیرو ایشان بودن برای ما موضوعیت دارد. شعارها را گوش نکنید و اهل شعار هم نباشید. قسمتی که باید عمل کنید برای تحول حوزه عمل کنید. نمونه بازر آن پژوهش مدرسه شماست که این سال ها سال های خوشی را پشت سر گذاشته و افق های بزرگ تر و برتری را برای آن آرزو می کنیم.»

 

 

 

 

 

 


٠٩:١٧ - پنج شنبه ٢١ بهمن ١٣٩٥    /    شماره : ٣٨٨٧١٤    /    تعداد نمایش : ٦٥٤



خروج




نام کاربری :   
کلمه عبور :   
عضویت
یادواره شهدا - 97

 
گزارش پیاده روی

مطالعه موفق